Reguli noi privind procedurile de achiziţii publice în cadrul subdiviziunilor structurale ale APL Chişinău
Sursa foto:realitatea.md Vizualizari:

Reguli noi privind procedurile de achiziţii publice în cadrul subdiviziunilor structurale ale APL Chişinău

Primăria municipiului Chişinău intenţionează să delege anumite tipuri de achiziţii publice, inclusiv pentru servicii către instituţiile de educaţie timpurie din capitală, altor instituţii care activează la Chişinău, care au credibilitate. Un anunţ în acest sens a fost făcut de primarul general, Ion Ceban, în cadrul şedinţei operative a serviciilor municipale.

Edilul a precizat că măsura anunţată va fi una temporară, până când vor fi revizuite procesele pe domeniul enunţat la nivel de municipalitate. Potrivit primarului, în prezent există mai multe propuneri referitor la acest subiect, unele vizavi de centralizarea serviciilor, care presupune o durată mai mare de timp, altele, legate de standardizarea anumitor procese, de la perfectarea caietelor de sarcini şi până la evaluarea în teren (la faţa locului) a produsului livrat către instituţiile vizate.   

„Intenţia noastră ar fi să delegăm la această etapă unei instituţii credibile, precum Biroul din Moldova al Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare”, care dispune de standarde internaţionale vizavi de achiziţiile de produse şi servicii. Decizia noastră va fi anunţată în 1-2 săptămâni”, a spus Ion Ceban.

Primarul general a ţinut să menţioneze că direcţiile educaţie din sectoare trebuie să se preocupă de procesul educaţional şi nu de achiziţiile publice.

În context, şeful administraţiei municipale a solicitat responsabililor prezentarea, în termen de o săptămână, a planurilor de achiziţii pentru anul curent, cu întocmirea exactă  a caietelor de sarcini, precum şi includerea tuturor cerinţelor tehnice, pentru a exclude tergiversările şi contestaţiile. „Toate procedurile trebuie organizate în mod transparent, astfel ca agenţii economici, dar şi comunitatea, să fie informaţi despre achiziţiile efectuate de către reprezentanţii municipalităţii, „Nu aşteptaţi depăşirea termenelor – limită şi să spuneţi că ceva sau cineva nu a reuşit”, a subliniat Ion Ceban.

De asemenea, primarul s-a referit la necesitatea publicării anunţurilor despre achiziţiile publice desfăşurate, inclusiv pe paginile web ale subdiviziunilor structurale. Iar în cazul subdiviziunilor care deocamdată nu dispun de site-uri, în maxim 2 luni, să dispună de respectivele platforme electronice în vederea publicării informaţiei de interes public.

Amintim că pe 6 februarie, a.c., Consiliul municipal Chişinău a aprobat anumite modificări la procedurile privind achiziţiile la nivel de APL Chişinău, prin intermediul platformei MTender, fiind stabilită limita de 200 mii lei pentru achiziţiile de bunuri şi servicii şi, respectiv, 250 mii lei, pentru lucrări. Achiziţiile a căror valoare nu depăşeşte suma de 80 mii lei, fără TVA, vor fi efectuate fără utilizarea platformelor electronice de achiziţii. 

Similare
RECOMANDĂRI